Magia show businessu

Wiele młodych osób przestaje odróżniać świat rzeczywisty od tego co jest nam przedstawiane w serialach, lub kreowane w magazynach. Nasze codzienne życie w porównaniu z tym co dzieje się w serialach jest nudne i monotonne. Coraz częściej więc, ludzie identyfikują życie aktorów, z granymi przez nich postaciami, zdarza się że spotykając ich na ulicy, wiele osób daje im rady jak postępować w … serialowym życiu. Aktorzy przez to często wpadają w pułapkę tzw. jednej roli.

Chodzi o to, że przez widza są tak silnie identyfikowani z jedną, konkretną postacią, że w innych rolach są po prostu niewiarygodni a przez to zostaje im przylepiona przysłowiowa „łatka”, którą później bardzo często trudno odlepić. Z kolei mało wiarygodny aktor w danej roli, nie przyciąga przed ekran czy do kin tak dużej widowni jak chcieli by tego producenci. Show biznes jest światem, gdzie bardzo ważny jest kult pieniądza, jak coś się słabo sprzedaje, nie ma prawa bytu. Wielu bardziej ambitnych aktorów z tego powodu unika gry w serialach a jeśli już się w nich pojawiają, to na krótko, unikając w ten sposób zaszufladkowania. Podobnie jest z zespołami muzycznymi, czasem zespół wypuszcza jedną, bardzo charakterystyczną piosenkę, która z dnia na dzień staje się hitem. Problem jest wtedy, gdy dany zespół jest cały czas kojarzony tylko z tym jednym przebojem, i tak zostaje zaszufladkowany.

Cokolwiek później zostanie przez taki zespół nagrane, już nie zyskuje takiego uznania. Taki zespół szybko więc znika z rynku. Można więc uznać że świat show biznesu rządzi się ostrymi prawami, które są oparte na tym co nam odbiorcom się podoba. Dlatego często mówi się że „popularność na pstrym koniu jeździ”, czy jest to film, czy utwór muzyczny, wiele zależy od przyjęcia przez publiczność. Często jest tak iż dane dzieło krytykowane przez fachowców, odnosi wielki sukces kasowy, a w innym przypadku, produkt dobrze przyjęty przez krytyków, odnosi klapę. To na naszych gustach ten świat się opiera, jak coś przestaje nas interesować, szybko również znika z rynku muzycznego czy z kin.

Zobacz Podobne Artykuły