W internecie jest coraz trudniej o sensowne artykuły i publikacje oparte na rzetelnej i sprawdzonej informacji, coraz więcej jest stron, które publikują artykuły typowo pozycjonujące, nie zawsze zgodne ze stanem faktycznym czy wiedzą w danej tematyce. Duża ilość takich artykułów o wątpliwej jakości sprawiła, że coraz ważniejsze staje się promowanie stron za pomocą profesjonalnych artykułów. Sensowne publikacje w internecie znacząco poprawiają zainteresowanie firmową stroną i ofertą na niej zawartą.
Z tego powodu coraz więcej firm stawiających właśnie na reklamę w internecie, zamawia profesjonalnie i rzetelne publikacje, które później pojawiają się czy to na samej stronie firmowej czy na innych popularnych serwisach. Reklama internetowa bowiem ma trochę inną specyfikę niż reklama znana z mediów takich jak telewizja czy radio. Tu ważne jest to, by rozbudzić zainteresowanie stroną firmową tak by w wynikach wyszukiwania pojawiała się ona na pierwszej, drugiej stronie. Na dalsze strony mało kto zagląda a wtedy siłą rzeczy i oferta przechodzi niezauważona. Nie trudno zgadnąć, że w internecie najważniejsze jest słowo pisane, artykuły, wpisy na forach tematycznych, felietony z linkami do strony z ofertą itp. Bardzo ważne są też linki zawarte we wpisach czy artykułach, jednak myli się ten, kto myśli, że już sama treść wpisu nie jest taka ważna.
Trzeba zachęcić treścią do tego, by internauta kliknął na link i zainteresował się tym gdzie on prowadzi, a do tego niestety konieczny jest dobrze napisany artykuł o interesującym przekazie merytorycznym. W ten sposób pozyskuje się nie tylko potencjalnych klientów ale również a może przede wszystkim zyskujemy wyższą pozycje w rankingach stron tematycznych. Publikacje dla firm mają właśnie doprowadzić głównie do tego, że strona z ofertą będzie tak dobrze wypozycjonowana, dzięki temu klient szukający konkretnej oferty w wynikach wyszukiwania trafi właśnie na naszą stronę, a nie do konkurencji. To jest właśnie siła słowa pisanego w internecie.