Dziś, w większości firm, szczególnie w dużych korporacjach, strój do pracy jest ściśle określany regulaminem. Odpadają t-shirty i jeansy. Obowiązkowe są stroje eleganckie, panie muszą nosić sukienki, lub garsonki, panowie garnitury. Coraz częściej, obowiązkowo noszone są krawaty firmowe zobacz jak wiązać z logo firmy. Pracownik staje się integralną częścią firmowej reklamy. Już nie tylko samochody, budynki z siedzibą firmy są znakowane, lecz również pracownicy. Takie czasy, i trzeba się po prostu dostosować. Szczególnie, że tak naprawdę, taka spójna wizualnie reklama, podkreślenie marki poprzez wspólny akcent w strojach pracowników, sprawia, że odbiór firmy jest bardziej pozytywny. Automatycznie klient traktuje firmę, jako bardziej kompetentną, profesjonalną, bardziej dbającą o swoją reputację a więc i z pewnością bardziej wiarygodną.
Najważniejsi pracownicy firmy noszą często nie tylko krawaty z logo typem firmy ale również spinki do krawatów czy mankietów. Jest to podkreślenie rangi pracownika, jego ważności dla firmy. Zresztą i sama firma wtedy stylizuje się na taką, która ma określone tradycje. Coraz częściej sięga się po takie tricki nawiązujące do wizerunku firm bardzo rodzinnych, chociażby w znaczeniu przenośnym, z tradycjami, kultywujących określonym wartościom.
W takim świecie, dobrze skrojone garnitury, to jedyny właściwy strój. Czasem firma wyznacza jeden dzień w tygodniu, gdy dozwolony jest bardziej luźny strój. Ma to wprowadzić lepszą atmosferę pracy. Pracownicy mają się i mentalnie rozluźnić, tak by przez resztą część tygodnia, mogli pracować wydajniej. Ma to również przeciwdziałać tzw. wypaleniu się zawodowemu. Dziś, i bez tego, ludzie w korporacjach wytrzymują zwykle od 5 do maksymalnie 10 lat, a później odchodzą, czując, że dłużej nie wytrzymają tempa.