Jak wyposażyć biuro

Biuro to nie tylko pomieszczenie z biurkiem i szafą na dokumenty, to wizerunek firmy, to kwestia wygody i skuteczności pracy. Nie można więc biura urządzić w sposób przypadkowy. Ważne przede wszystkim jest to, by biuro dobrze oddawało charakter firmy i były nastawione na konkretną grupę klientów, tak by goszcząc w firmie, czuli się dobrze. Te pozornie błahe sprawy wpływają na to, czy kliencie będą częściej korzystać z oferty naszej firmy czy też pójdą w miejsce bardziej im przyjazne.

Zanim zabierzemy się za wyposażenie biura, warto dobrze przemyśleć kolorystykę. Ściany powinno malować się w kolorach spokojnych lecz ciepłych. W otoczeniu ciepłych, subtelnych barw każdy czuje się bardziej komfortowo. Efekt ten warto wzbogacić o akcenty roślinne, każde biuro zyska na atmosferze, gdy postawimy w nim kilka nie za dużych kwiatów doniczkowych, oczywiście warto by były one łatwe w pielęgnacji, lepiej by były to wiecznie zielone rośliny, nie kwitnące. Przestrzeń biurową można wzbogacić o drobne akcenty dekoracyjne jednak lepiej by nie były one zbyt przytłaczające i by nie było ich zbyt dużo.

Jednak w biurze najważniejsza jest przede wszystkim funkcjonalność. Tu stawiamy na praktyczny i zarazem bardzo modny minimalizm. Biurka i szafki, półki na dokumenty i przybory biurowe to ważne elementy ale mają być praktyczne i zapewniać sprawną pracę. Przede wszystkim przy wyborze mebli trzeba pamiętać, że w każdym nowoczesnym biurze obecnie jest ogromna ilość różnego rodzaju sprzętu, komputery, drukarki, telefony, faksy. Warto wybierać takie meble, w których uwzględnione jest wygodne doprowadzenie kabli zasilających czy też łączących poszczególne urządzenia. Jest to potrzebne głównie po to, by komunikacji w biurze nie utrudniały przewody pozostające na wierzchu, często pod nogami. W nowoczesnym biurze jest to nie do przyjęcia.

Gdy w biurze często przyjmujemy klientów, trzeba pamiętać o tym by biurka stało przodem do drzwi wejściowych, tak by klient wchodząc, nie musiał podziwiać naszych pleców. W zależności od tego, dla ilu pracowników i z jakiej branży przygotowujemy biuro, są dwa główne nurty. Tam, gdzie z klientami głównie komunikujemy się przez telefon czy internet, preferuje się lekkie meble ustawione w systemie niewielkich boksów, najczęściej przeszklonych lub w ogóle biurka ustawia się rzędami na większej sali, tak by jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń. Tu przede wszystkim wszystko ma być funkcjonalne i sprzyjać wydajnej pracy. Drugi nurt jest charakterystyczny dla branży, gdzie ważny jest bezpośredni kontakt z klientem i budowanie wizerunku firmy przez wystrój biura. Tu biuro jest zaprojektowane bardziej prestiżowo, każdy pracownik ma osobne biuro, tak by mógł jak najlepiej przeprowadzić rozmowę czy negocjacje z klientem.

Zobacz Podobne Artykuły