Współczesny biznes nie może istnieć bez reklamy. Na polskim rynku panuje bardzo duża konkurencja, nic więc dziwnego, że firmy poszukują różnych sposobów na to aby wyróżnić się z otoczenia. Reklama to dobry sposób na to by zwrócić uwagę klientów. Badania pokazują, że konsumenci często mają swoje nieuświadomione potrzeby, które trzeba odkryć a następie wskazać najlepszy sposób na ich zaspokojenie. To właśnie dzięki takim działaniom klienci będąc na zakupach kupują produkty, których w ogóle nie mieli w planach. Co ciekawe bardzo często potem okazuje się, że są bardzo zadowoleni z nabycia takich nieplanowanych produktów.
Reklama może mieć wiele odmian. Najbardziej rozpowszechnione w naszym kraju to reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, a także zewnętrzna. Sklepy wielkopowierzchniowe celują przede wszystkim w reklamę w postaci gazetek dostarczanych do domów. Firmy usługowe bardzo często decydują się na rozprowadzanie ulotek. Z kolei najwięksi producenci dóbr codziennego użytku wybierają najdroższą, ale i bardzo skuteczną reklamę telewizyjną.
Firmy mające zasięg lokalny często decydują się na reklamę zewnętrzną. Może ona mieć postać szyldów czy dużych tablic ustawianych przy drogach wjazdowych. To właśnie na takich tablicach widzimy zwykle napisy typu: hurtownia folii czy producent folii. Małe firmy decydują się także na oklejanie samochodów służbowych, na których możemy przeczytać sprzedaż folii czy fabryka folii. W zakresie reklamy zewnętrznej popularne są u nas także banery i telebimy.
Inną formą reklamy, jednak zarezerwowaną dla bogatszych klientów jest sponsoring. Praktyka pokazuje, że warto sponsorować ważne wydarzenia sportowe i kulturalne. Wreszcie promocja firm uzupełniania jest przez różnego typu materiały poligraficzne takie jak wizytówki, ulotki czy kalendarze. Firmy coraz częściej decydują się na zamawianie puli przedmiotów użytkowych z logo w celu nagradzania najbardziej lojalnych klientów. Takimi przedmiotami są zwykle notatniki, teczki, smycze, długopisy, portfele i kufle z nadrukiem.